Syyskauden tuorein kuorolainen

10.10.2018

Syksyn 2018 ensimmäisenä kuorolaisena esittäytyy Medicanton tuorein miesvahvistus Arto Virtanen.

"Olen vanha kuoromies, aloitin aikanaan sopraanona pikkukanttoreissa. Teini-ikäisenä siirryin urheilun pariin. Muutaman loukkaantumisen jälkeen ja iän karttuessa palasin kuorolaulun pariin. Kuoronjohtajat ovat aina halunneet tehdä minusta tenorin, jo pikkukanttoreissa. Tarpeen mukaan olen laulanut joko tenoria tai bassoa erilaisissa kokoonpanoissa.

Lauloin pitkään sekakuorossa (Cantica) työpaikallani Nurmijärvellä. Olin terveyskeskuslääkärinä Rajamäen terveysasemalla jo vuonna 1985. Eksyin luottamusmiestoiminnan kautta Lääkäriliiton toimintaan ja nykyään vietä useamman kuin yhden illan viikossa erilaisissa Lääkäriliittoon liittyvissä kokouksissa. Kokoukset loppuvat usein sopivasti juuri ennen Medicanton harjoituksia, käytännöllistä siis.

Medicanton ohjelmisto on minulle sopivan haastavaa. Siinä on sopivasti uutta materiaalia tuttujen peruskuorolaulujen lisäksi. Hetken olinkin jo tuumaillut kuoron vaihtoa, ja liiton tiloissa ohi kulkiessani olin kuunnellut Medicanton soundia. Tänä syksynä tuntui sopivalta ottaa tämä askel uuteen kuoroporukkaan."

-Arto